אם אינך רואה מייל זה אנא לחץ כאן
/Pulseem/ClientImages/1863///806c43ee983c4e998d6114842037cf74..JPG
/Pulseem/ClientImages/1863///tu-beshvat1'.jpg
תושבים יקרים ,

שמירה על הסביבה - זה בטבע שלנו.

ניהול ישוב כמו צור הדסה כולל לתפיסת עולמי התייחסות מעמיקה גם להיבטים ירוקים, בשל תובנה פשוטה אחת: איכות הסביבה משפיעה רבות על איכות חיינו.

השבוע חגגנו בצור הדסה את ט"ו בשבט, שבשנים האחרונות מזוהה יותר ויותר בישראל כחג איכות הסביבה. כחלק מהחגיגות יצאו גני הילדים, נציגי בתי ספר ותושבים לנטוע עצים וצמחים חדשים בפארק הנמצא בלב יישובנו. השמש אשר האירה פניה השלימה חוויה קהילתית מרהיבה וססגונית, שמקצתה לפניכם בתמונות.  

/Pulseem/ClientImages/1863///tu1.jpg
/Pulseem/ClientImages/1863///tu2.jpg
/Pulseem/ClientImages/1863///tu4.jpg
 
/Pulseem/ClientImages/1863///tu5.jpg

בהזדמנות זו אף ראוי שנעצור לרגע את העיסוק בנושאים שוטפים, חלקם בוערים יותר וחלקם בוערים פחות, כדי שביחד נמשיך ונעשה רק טוב לסביבה - וכפועל יוצא מכך, לילדינו ולנו. 
אז איך הופכים מילים למעשים? קודם כל בהבנה שעשייה למען הסביבה איננה מעשה חד- פעמי, אלא דרך חיים ומתן תשומת לב אפילו לפרטים הקטנים ביותר.  בדרך חיים זו, גם נהיה הגונים עם הסביבה ונחשוב על טובתה ממש כמו שאנו חושבים על הנוחות של עצמנו.  

הנה מספר המלצות אשר מאוד פשוט ליישם אותן בשגרה, במיוחד אצלנו:
להקפיד על מחזור פסולת הבית - הכוונה היא להשליך את הפסולת הביתית אך ורק במכלים המיועדים לכך ופזורים ברחבי היישוב: במכלי הקרטון – כל סוגי הקרטונים כולל הקטנים ביותר כמו אריזות סבון או משחת שיניים; במכלי איסוף נייר -  כל סוגי הנייר כולל הקטנים ביותר כמו מעטפות דואר; בכלובי הפלסטיק – כל סוגי אריזות הפלסטיק; במכלי הזכוכית – בקבוקים וכלי קיבול מזכוכית אחרים; במזכירות היישוב – הבאת פסולת אלקטרונית לסוגיה, כמו מסכים, כבלים ובטריות.

טיפ קטן: על רבים מבקבוקי הזכוכית, הפלסטיק והפחיות מסומן סימן של פיקדון בסך של 30 אגורות. אם לא תזרקו אותם למכלי מחזור רגילים ותביאו אותם לכלוב הממוקם בפינת המחזור מול המכולת בשכונה הוותיקה, תעשו מעשה מבורך עוד יותר: את הכסף שנקבל מהפיקדון, הנאמד באלפי שקלים בשנה, נוכל להמשיך ולהשקיע בסבסוד חוגי ילדים למשפחות במצוקה ובפעילות סביבתית.

להימנע משימוש במגבוני פלסטיק  חד פעמיים- מגבונים עשויים מפלסטיק וזמן פירוקם הוא כ– 500 שנים! השלכתם לאסלה גורמת לסתימות רבות הן במערכת הביוב הביתית והן במערכת הביוב היישובית. ראו את הסרטון המצורף: https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5447773,00.html#autoplay .

טיפ קטן:  אם כל אחד יעשה שימוש במגבונים רב-פעמיים או מגבוני נייר ולא במגבונים לחים חד-פעמיים,  ניתן יהיה  להפחית את מספר הסתימות בביוב באופן דרמטי, בנוסף לחסכון כספי עצום ליישוב בהיקף של עשרות אלפי שקלים בשנה. בפעולה פשוטה ניתן לשמור על הסביבה, לחסוך כסף ציבורי רב וכן, תתפלאו, למנוע נזקי גוף אצל תינוקות (מגבוני פלסטיק חד-פעמיים הוכחו מדעית כגורם המזיק לעורם של התינוקות).
להימנע משימוש בשקיות פלסטיק – שקיות אלו הן אחת המכות הסביבתיות הקשות, שמזהמות כל פינה בטבע ובמרחב הציבורי.

טיפ קטן:  לא לקחת שקיות פלסטיק בשום קניה, בשביל זה יש שקיות רב פעמיות. את האוכל של ילדים למוסדות חינוך יש לשלוח בקופסאות רב-פעמיות ואת הכריכים לארוז בנייר אוכל ולא בניילון.
פינוי הגזם – הידעתם שגזם נקי הוא חומר גלם נפלא לחיפוי הקרקע ולשמירת לחותה גם בימי הקיץ? הידעתם שבכך נוכל לחסוך הרבה מאוד כסף בהשקיה ובדישון הקרקע?

טיפ קטן:  כשאתם מפנים עלים ועשבים מהגינה אל הרחוב, אל תערבבו איתם כל לכלוך אחר ואם אפשר תאכסנו אותו במארז. כך נוכל לפנות את הגזם במהירות ולשלוח אותו כגזם נקי לריסוק ולשימוש חוזר.

תמעטו בנסיעה בישוב – לפני שאתם מניעים את הרכב כדי להגיע למקום מסוים ביישוב, חשבו פעם נוספת האם לא כדאי יותר ללכת אליו ברגל. כך נחסוך בדלק, נמתן את עומסי התנועה ביישוב, נצמצם את זיהום האוויר ובנוסף, לא פחות חשוב, הליכה מאוד בריאה לגוף ולנפש.  

טיפ קטן: תשלחו ברגל את ילדכם מעל גיל 9 לבתי ספר, לחוגים ולתנועות הנוער. אפשרי לעשות זאת בקבוצות.
בינתיים, אנו בוועד היישוב, פועלים להמשיך ולטעת עוד עצים וצמחים, להרחיב את הראות הירוקות לטובת הכלל ולטפח את צביונה הירוק של צור הדסה.

יאיר קמייסקי
יו"ר הוועד המקומי צור הדסה
 

בקרו אותנו בדף הפייסבוק: וועד מקומי צור הדסה 
טל: 02-5346866 | פקס: 02-5333484 | מייל:info@tzur-hadassa.org.il
ועד מקומי צור הדסה

 
על מנת להסיר עצמך מרשימת התפוצה לחץ כאן
הודעה זו נשלחה ל- על ידי info@tzur-hadassa.org.il
נשלח באמצעות PULSEEM מערכת דיוור אלקטרוני וSMS.
Preview Campaign