אם אינך רואה מייל זה אנא לחץ כאן
https://www.pulseem.co.il/Pulseem/ClientImages/2225///%D7%99%D7%93%D7%99%D7%93%20%D7%9C%D7%97%D7%99%D7%A0%D7%95%D7%9A%20%D7%9E%D7%99%D7%93%D7%A2%D7%95%D7%9F%2032%20%D7%97%D7%95%D7%A8%D7%A3%20%D7%99%D7%A0%D7%95%D7%90%D7%A8%202022.jpg
 
המידעון המופץ עכשיו יוצא בשיאה של מגיפת האומיקרון עם מדדים המצביעים על תחילת ירידתה, נקווה שאכן זה כך ★ בראשית המידעון "דוגמית" מעשיית המתנדבים בחודש האחרון של האומיקרון - עשייה ותסכול כאחד, הפעם בנושא הספריות וגם תאור ומסר של מנהלת אחת שמצהירה על הגעגוע למתנדבים ★ כמו כן אפשר למצוא  כאן כתבות על שלושה מתנדבים המלווים תלמידים בשלושה תחומים שונים, כל אחד בתחום התמחותו שלו עם התנהלות ותוצאות מרגשות ★ המדור: "אתם שואלים" פונה הפעם דווקא אליכם המתנדבים לתת עצה או רעיון משלכם לסוגיה המתוארת  ★  שימו לב למיזם "עכשיו זהב" בשיתוף עם מיכללת סמינר הקיבוצים, המשלב אקדמיה, מתנדבים בגיל השלישי, מערכת חינוך וסטודנטים פעילים ותורמים  
בתוך כתבות ההעשרה אנו ממשיכים בסידרת הכתבות על חינוך שונה או אחר (כתבה שלישית), הפעם ראיון עם אם שילדיה מתחנכים בחינוך ביתי ★ עצות מתובלות בהומור: מה לעשות כשארון הבגדים שלנו מתפוצץ  ★ והפנייות ללימוד ולטיפים בתחום הסמרטפונים במדור הקבוע של "עצה קטנה ומועילה" ★ לא שכחנו את מדור הצלמים החובבים שבראש המידעון.

כתובת המייל לשליחת עצות, רעיונות ושאלות לצוות ההדרכה וכן לשליחת צילומים: sprinzak@gmail.com
 
צלמים חובבים מ"ידיד לחינוך"
https://www.pulseem.co.il/Pulseem/ClientImages/2225///%D7%A6%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%9D%20%D7%A9%D7%9C%20%D7%97%D7%99%D7%99%D7%9D.jpg
צילום: חיים גרניט, רכז המתנדבים ביהוד
הצילום מתאר זריחה מעל הרי מואב וים המלח. קרני השמש מפציעות מבעד לענן ו"מצביעות" על חורבת שלט שעמד במקום על מסגרות ברזל
 
      אומיקרון עלינו - מעט מהנעשה בשלושה מישובי העמותה  
"נחשוב איך לא מוותרים על המתנדבים. קל לוותר וקשה לשמר" אומרת מנהלת ביה"ס "נר הגלבוע" / רון כספי
"אנחנו בקשר אישי עם כל המתנדבים שלנו, גם עם אלה שבחרו בשלב זה להישאר בבית", מספרת אביבית כהן מנהלת ביה"ס "נר הגלבוע", הנמצא בישוב הקהילתי גן נר במועצה האזורית גלבוע.
"אמנם חסרים לנו מאד השיעורים של גבי בנושאי רפואה, שעורי הציור של שאול, השירה באנגלית של שלומית, שעורי טניס השולחן של איציק והמתנדבים האחרים, אבל אנחנו מבינים את אלה שבחרו להישאר בבית ולהתרחק מסכנת הידבקות".
אביבית מקווה שהדברים יירגעו והמבוגרים ירגישו יותר בטוחים לחזור לביה"ס. בינתיים צוות המורים מקפיד לשדר שממתינים להם אבל גם מבינים למה הם לא מגיעים.
"אנחנו מבינים שההתנדבות היא גם מזור וגם בריאות עבור המתנדבים. אלה שחוו משבר, עוד יותר חשובה להם ההתנדבות. נחשוב איך לא מוותרים עליהם. קל לוותר וקשה לשמר" אומרת מנהלת ביה"ס.
"הילדים ממש מתחבקים איתם. המתנדבים מכניסים לביה"ס המון עומק והמון אור. המפגש שלהם עם הילדים חשוב לנו. יש ילדים שזה המפגש היחידי שלהם עם מבוגרים. לחלק מהילדים אין סבים וסבתות" .
https://www.pulseem.co.il/Pulseem/ClientImages/2225///5b34df86724049ff96277d39bbcf565a.jpg
 
מה בספריות בימי האומיקרון 
נתניה
כותבות לנו חומי רקם ורונית גבריאלי, מובילות מתנדבי הספריות באזור הצפון (אלון)


כמובילות הספריות מטעם "ידיד לחינוך" נפגשנו בתחילת ינואר עם המתנדבות בארבעה בתי ספר בעיר: "איתמר", "רימלט", "בארי" ו"שז"ר" וגם עם אחת המנהלות. היה זה בתחילת גל האומיקרון, אבל כבר אז חשבנו לא לשבת בחיבוק ידיים. נפגשנו עם המתנדבות במקומות בהם לא שהו תלמידים לדון בבעיות, לוודא שהספריות מוכנות לפעילות ולנצל את הזמן לבצוע רעיונות נוספים לתפעול. פגשנו מתנדבות מלאות תשוקה להניע תהליכים בספריה.
מספרת בילי, המתנדבת בספריית ביה"ס "רימלט": בתחילת השנה נכנסתי לספריה לאחר שנה של קורונה, בה החליפו את התיקרה המונמכת והמקום שימש כמרחב לצרכים נוספים. בעזרתם של אב הבית, המנקה, אמהות מתנדבות, נציגות של תלמידות ובעידוד המנהל והסגנית, הצלחנו לנקות את הספריה ולסדר את כל הספרים.
הוחלט על תאריך בו תגיע קבוצת בנות להדרכה שלי בנושא "נאמנות סיפריה" והן תסייענה בהחזרת הספרים למקומם הנכון. גוייסו גם הורים שיגיעו בזמן ההשאלה השבועית ויסיעו בהשגחה על הסדר יחד עם שתי תלמידות שתדאגנה (בסבב) להחזרת הספרים למקומם, כל זה בזמן ההשאלה. האמהות תשאלנה את הספרים באמצעות התוכנה במחשב, וכך המתנדבות במקום מתפנות לעסוק יותר בפעילויות שיכולות להעשות גם בריחוק מהתלמידים, "עד יעבור זעם".

https://www.pulseem.co.il/Pulseem/ClientImages/2225///%D7%A1%D7%A4%D7%A8%D7%99%D7%99%D7%AA%20%D7%91%D7%99%D7%94%D7%A1%20%D7%90%D7%99%D7%AA%D7%9E%D7%A8%20%D7%91%D7%A0%D7%AA%D7%A0%D7%99%D7%94.jpg
https://www.pulseem.co.il/Pulseem/ClientImages/2225///%D7%A1%D7%A4%D7%A8%D7%99%D7%99%D7%AA%20%D7%A8%D7%99%D7%9E%D7%9C%D7%98%20%D7%91%D7%A0%D7%AA%D7%A0%D7%99%D7%94.jpg
               מתנדבות הספריות עם מנהלת ביה"ס "איתמר", משמאל בשחור
                                    ספריית ביה"ס "רימלט"
                                                 
                                             
   יבנה

מתוסכל, חושש ומשתדל להמשיך  בהתנדבות / יוסי רוזנמן, מוביל מתנדבי הספריות באזור הדרום (דולב)


בתוך כל המהומה נוצר קושי רב בהחזרת מתנדבים למעגל הספריות, ואלה שכבר התנדבו בעבר, חוששים עדיין לחזור בגלל הקורונה.
בתוך כך, בכובעי כמוביל הפעילות ההתנדבותית בספריות בתי הספר באזור הדרום (דולב), ובהיותי בקשר הדוק עם רכזת העיר יבנה, הגב׳ שוש אגסי, הבינותי את המצוקה בהפעלת הספריות, והחלטתי בעצמי להפעיל בשלב זה לבד את ספריית בית הספר "מעיין", שהיא אחת הספריות הגדולות מבין כלל בתי הספר ביבנה. ראיתי כמה התלמידים צמאים להגיע לספריה. התחלתי לעבוד עם הכיתות הקטנות א׳-ג׳, ובסיכום עם המנהלת וצוות המורים, החלטנו גם, שלספריה יכנסו התלמידים בקבוצות של 5 תלמידים בכל פעם, כשהם עוטים מסיכה.
בתוך כך, התחלתי גם להכשיר נאמני ספרייה - תלמידי כיתה ו׳ של בית הספר, שעושים עבודה נפלאה בסידור הספרים וקיטלוגם וגם בגילוי הבנה וידע בכל הקשור להפעלת המחשב, וכך נוצר שיתוף פעולה מלא בגיבוי מנהלת בית הספר, שמגלה פתיחות לכל רעיון. בתוך כך, הספרייה פתוחה למעשה בכל ימות השבוע, כאשר תלמידי כיתות א׳-ג׳ מגיעים אלי בשעות הפעילות, בהן אני גם עוזר להם בבחירת ספר וגם עוסק איתם בפעילות לעידוד הקריאה. ביתר הימים הספרייה פתוחה בהפסקות ומתופעלת על ידי נאמני הספרייה - התלמידים המקסימים שנמצאים איתי בקשר טלפוני במידת הצורך. כך כולם מרוויחים, כולל תלמידי כיתות ד׳-ו׳, שנהנים להגיע לספריה ולקחת את הספר המיוחל. נקווה לימים טובים יותר.

                                                                                                                                                   לכתבה המלאה
 
מדעים, מתמטיקה וטניס שולחן - מלמדים, מאתגרים ונהנים 
https://www.pulseem.co.il/Pulseem/ClientImages/2225///%D7%99%D7%95%D7%A8%D7%9D%20%D7%9C%D7%A9%D7%9D.jpg
אפשר (ומאד רצוי) ללמוד קצת אחרת, אומר יורם לשם מרשל"צ, המשמש כמנחה בתכניות f l l  ו"הקטון"

כמנחה, אני מעלה רעיונות וכיוונים כלליים, מעודד חשיבה יצירתית ורחבה, וכל זה בעבודת צוות. להתרשמותי, הלמידה הופכת להיות חוויה מעניינת ומעשירה הרבה יותר מהוראה פרונטלית המקובלת. 
תכנית f l l הינה תחרות עולמית שמאורגנת על ידי חברת LEGO עם עוד גופים. בכל שנה מתפרסם נושא אחר שנוגע לכלל האנושות, וכזה שהינו רלוונטי לאירועים שקורים באותה תקופה, כגון: פעילות גופנית (תקופת הקורונה והסגרים), אתגרים לאדם בחלל, מחסור וטיפול במים, וכד'. אפשר למצוא פרטים על התכנית באתר הרשמי של FLL 
אני ממליץ להיכנס לאתר ולהתרשם מהיופי, הדמיון והמורכבות של המשימות.
חלק מצוות המשימה של בית הספר אמור לטפל בתכנון ובבנייה של רובוט ובכתיבת התוכנה, חלק אחר של צוות המשימה מתרכז ב "עבודת חקר", שבה התלמידים צריכים לחשוב ולבחור בעיה, שלדעתם צריכה פתרון שעדיין לא קיים - פתרון מקורי וחדשני לבעיה, ולוודא שהפתרון שלהם טוב יותר מפתרונות קיימים.
גם ערכים מרוויחים מהתכנית: עבודת צוות - התנסות ב"סיעור מוחות", חשיבה פתוחה, לא פוסלים רעיון של מישהו בגלל שזה לא הרעיון שלך. לומדים 
תמיכה וגיבוי הדדי, ויתור על האגו לטובת הכלל וחלוקת עבודה בין חברי הקבוצה בכדי להשיג יעילות מירבית, וגם חשיבה"מחוץ לקופסה" בכדי להגיע לפתרון מקורי וחדשני. 
ועוד לומדים להכין מצגת קצרה וממוקדת שמותאמת למסגרת הזמן שנקבעה, וכן עמידה מול קהל - לדבר ולהסביר לחבר שופטים.   
                                                                                              לתאור המלא ולהסברים רחבים
https://www.pulseem.co.il/Pulseem/ClientImages/2225///74afb9d2479f4caaa00f50dc7bde8df0.jpg

"תן לי זמן ואני אגיע אתך לרמה הדרושה ולמימוש היכולת שלך לעשות דברים" -  אורית שיימן מהרצליה לתלמידיה / רני רוגל

לאורית ברור שהשנתיים האחרונות פגעו בתלמידים ובידע שלהם, ואת השבר בתחום שלה, היא מזהה, לדוגמא, בלימוד השבר במתמטיקה. "רוב הילדים שמגיעים לעזרה, אפילו לא יודעים ששבר הוא חלק של שלם, ואני צריכה קודם כל לבסס את השלב הזה", היא אומרת.
"עם המורה שאני איתה, אני משתדלת למצוא שפה משותפת, אחרת צפוי כישלון, רק ככה זה מצליח".
היחס של התלמידים אליה? "הילדים רבים ביניהם מי יבוא אלי. כל מי שמרגיש שזקוק לעזרה – רוצה אותי. לפעמים החדר שאני מקבלת לשיעורי הסיוע צפוף מדי. יש לי סיפוק רב על ההצלחה לקדם תלמידה או תלמיד. כשהמורה מספרת לי על ציון 80 שתלמיד קיבל במבחן, הילד שמח ואני יותר ממנו".
                                                                                                                       לכתבה המלאה

https://www.pulseem.co.il/Pulseem/ClientImages/2225///%D7%90%D7%99%D7%A6%D7%99%D7%A7%20%D7%9B%D7%9C%D7%99%D7%A4%D7%94.jpg
"יש לי חלום" - כך איציק כליפה מעפולה: "להכניס את  ענף הספורט "טניס שולחן" לבתי הספר בעיר ובסביבה" / מאשה ליפשיץ
איציק ביסס את טניס השולחן כפעילות במסגרת שעות הלימוד בבתי הספר. בהשראתו ובעזרת הרשויות המקומיות, בתי הספר רכשו שולחנות טניס וכך התאפשרה פעילות זו.
הוא מתנדב חמישה ימים בשבוע בשמונה בתי ספר, שבעה בעפולה ואחד בבית הספר בגן נר. בחלק מהימים הוא מתנדב בשני בתי ספר. כל מפגש נמשך שני שעורים רצופים עם קבוצה של שמונה תלמידים בכל שיעור, מכתות ד' עד ו'. 
כיום יש לו כ-200 תלמידים, הנמצאים בשלבים התחלתיים של ספורט זה והם יהיו הבסיס להקמת ליגה מקומית שתמנה, לאחר סינון, כ-80 תלמידים. איציק בודק את כל הילדים שמתעניינים, ומייעד את בעלי הפוטנציאל שביניהם לתוכנית, שהיא להגיע לנבחרת בית ספרית שתמנה 10 תלמידים. הם ישתתפו בליגה אזורית עירונית של כל בתי הספר.

 
"עכשיו זהב" מיזם המחבר את "ידיד לחינוך" ומכללת סמינר הקבוצים
מאת: איה נחום קרפיבקה וברורה מטרסו

"עכשיו זהב" הוא מיזם חברתי שיוצר קהילה, המחברת בין בני גיל הזהב של "ידיד לחינוך", תלמידי בית הספר והמוסד האקדמאי "מכללת סמינר הקיבוצים".
בשנה שעברה גובשה קבוצת מתנדבים ראשונה מ"ידיד לחינוך" בתל אביב – מתנדבים שבימי שיגרה פעילים בבתי הספר. הקבוצה לוותה על ידי סטודנטים פעילים ותורמים ומרצים מסמינר הקיבוצים. המפגשים התקיימו אחת לשבועיים, בפורמט ה"זום" והתמקדו בהקניית מיומנויות בסיסיות בשימוש בו. מיומנויות הזום שנרכשו, אפשרו שליטה מספקת לניהול פגישה עם הילדים השרויים בתקופה של משבר מתמשך במערכת החינוך.
הלומדים קיבלו הכשרה ייעודית בנושאים כמו דידקטיקה (תורת ההוראה), תקשורת מקרבת ופסיכולוגיה התפתחותית, לקויות למידה, כלים לניהול שיחה, בעיות משמעת ועוד.
חשוב לציין שהמיזם כלל מפגש עם נשות הקשר בבתי הספר בהם עובדים המתנדבים, לשיח של תאום ציפיות ועבודה מיטבית.

המשוב שהתקבל ממתנדבי תל אביב, שצללו למסע המיוחד הזה, מעורר רצון להעתיק את המודל ולהרחיבו. זו הסיבה שגם השנה, בחלק השני של חודש פברואר ייפתח קורס ההכשרה השני של מיזם "עכשיו זהב".
                                                                                                                                                                          לסקירה המלאה
 
אתם שואלים וצוות ההדרכה של "ידיד לחינוך" עונה
   
אנו פותחים מדור חדש ובו תוכלו, מתנדבים ורכזים, להפנות שאלות והתלבטויות הקשורות לעבודת 
ההתנדבות שלנו לצוות ההדרכה של "ידיד לחינוך", או לחברים המתנדבים שיביעו דעתם
שאלתה של חנה רבי, רכזת המתנדבים בהרצליה. הפעם השאלה מופנית אליכם המתנדבים
כרכזת, אני בודקת שבבתי הספר אכן יודעים מראש באיזה ימים ובאיזה שעות מגיעים המתנדבים. יחד עם זאת ישנם בתי ספר שאין בהם מקומות קבועים למתנדב ולתלמיד בשעות אלה, וצריך לחפש בכל פעם מקום לשבת בו, לעיתים במסדרון, לעיתים בחוץ או בחצר. ברור לי שלעיתים קיימת באמת בעיית מקום, ביחוד בבתי ספר שהמיבנה שלהם ישן. אבל למתנדבים שנתקלים בתופעה, קשה עם זה, ואני חוששת שיהיו כאלה שיעזבו את התנדבותם בבית הספר, בצדק מבחינתם. הם מצפים למקום ישיבה קבוע ונאות כאשר הם מלמדים את התלמיד ותומכים בו . האם יש לכם או למי מהקוראים הצעת פתרון יצירתי אותו נוכל להציג לבית הספר, ומה דעתכם על הבעייה באופן כללי? הרי כולנו רוצים שגם אנחנו וגם בית הספר נרגיש בנוח, נהיה מרוצים ונכבד אלה את אלה.
הרוצים לענות, יכתבו למייל: sprinzak@gmail.com
 
                                                 ועוד משהו  ★

"הילדים אוהבים את המסגרת הביתית, הכל נינוח יותר, נעשה
ברכות וברוגע  – ראיון עם אם, שילדיה לומדים בחינוך ביתי / יפה חכמון
כתבה שלישית בסידרת הכתבות שלנו על חינוך אחר

מספרת עינת דורפמן ביטון מבאר שבע: "...כשהתלמיד לומד בבית, ההורים הם אלה האחראים ללימוד ולפקוח. כל הורה בחינוך הביתי תורם ללימוד הילדים בתחום בו הוא בקי. גם הסבים והסבתות מגיעים אחת לשבוע ועוזרים. אם מתעורר צורך לעסוק בנושאים בהם בני המשפחה אינם בקיאים, מגייסים גם מורים פרטיים. אנו מלמדים את מקצועות הליבה ומוסיפים תכנים ע"פ נטיית הילדים. 
אישי די חשש. זו בכל זאת אחריות ולוגיסטיקה לא פשוטה מכל הבחינות. בסופו של דבר הוא זרם איתי. הילדים אוהבים את המסגרת הביתית, הכל נינוח יותר, נעשה ברכות וברוגע. אין לחץ להתעורר בבוקר, הילדים עטופים. הבן הגדול שלנו רצה בכל זאת ללכת לבית הספר. כיבדנו את החלטתו.
הפחיד אותנו מאוד עניין האחריות המלאה. עלינו לדאוג לכל. מצד שני משהו באימהות שלי בא לידי ביטוי ביתר שאת. אני מרגישה אם מלאה. הסביבה לא ממש קיבלה את הצעד הזה, והיו תלונות בעיקר מצד הסבתות והסבים משני הצדדים. לא היה מקובל עליהם שהנכדים שלהם לא ילמדו בבית ספר, אך ככל שנחשפו וראו כמה טוב לילדים ושהם מתקדמים, השתלבו גם הם, ועכשיו הם חלק בלתי נפרד מהמערכת.                                          
                                                                            לכתבה המלאה
https://www.pulseem.co.il/Pulseem/ClientImages/2225///%D7%AA%D7%9E%D7%95%D7%A0%D7%94%20%D7%97%D7%99%D7%A0%D7%95%D7%9A%20%D7%91%D7%99%D7%AA%D7%99.jpg
 
אין מקום בארון הבגדים? נחום נוימן מנסה לתת לכם עצות

...בשעה טובה הבאנו את הפריט שקנינו הביתה, או שהוא הגיע במשלוח מאתר קניות בחו"ל, וכעת הגיעה השעה להכניסו לארון. והנה שוד ושבר, הארון ממש מפוצץ בבגדים וקשה למצוא מקום ראוי לפריט החדש. טוב, בעצם לא כל כך הופתענו, הרי ידענו שהארון כבר די דחוס... 
הנה כמה עצות מניסיוני: אם רכשתם אותו באמצעות האינטרנט, כדאי למדוד אותו ברגע שהגיע הביתה. וודאו שהוא באמת מתאים לכם ולמידתכם לפני שאתם מכניסים אותו לארון. לבטח אתם מכירים את המקרים בהם הזמנו פריט מחו"ל והמידה שהתקבלה הייתה רחוקה ממה שנדרש לנו, או שהמשלוח התעכב קלות ובינתיים גדלנו קצת?
גם אם מדדנו את הבגד בחנות, מומלץ למדוד אותו שנית ובקפידה בהגיענו הביתה, אסתמך פה על מקרה שקרה לי לא מזמן, בו קניתי חולצה בחנות, מדדתי אותה מול הראי בעומדי זקוף ככל שהתאפשר לי. למחרת לבשתי את החולצה לאיזה שהוא אירוע, והנה שוד ושבר, מתברר שבאירוע לא רק עומדים, אלא גם יושבים ואפילו אוכלים, ואז אותה חולצה שישבה עלי נהדר בחנות "בגדה בי". הייתי צריך להחליט, האם כשאני יושב עלי להפסיק לנשום או לאכול, או שניהם. 
                                                                                     לכתבה המלאה
https://www.pulseem.co.il/Pulseem/ClientImages/2225///%D7%90%D7%A8%D7%95%D7%9F%20%D7%91%D7%92%D7%93%D7%99%D7%9D.jpg
 
https://www.pulseem.co.il/Pulseem/ClientImages/2225///256b326bfc9c4e428e0f421385e84444.jpg

עצה קטנה ומועילה - העשרה בחינוך
הדרכת סמרטפונים ועוד / ליקטה וכתבה: מאשה ליפשיץ


הקורונה דחקה והקפיצה את כולנו במעלות הטכנולוגיה והאוריינות דיגיטלית: סמרטפונים, זום, הדרכה מרחוק, דיגיטציה של מסמכים... עבור רבים זה נהדר אבל... חלק גדול מאוכלוסיית הגימלאים מתקשים להסתגל למצב ולכן קמו במשק יוזמות חברתיות להדרכת כל מי שמתקשה לשם עזרה והקלת ההסתגלות למצב.
יוזמה אחת היא "הדרכות וסרטוני הסבר ללימוד השימוש בסמארטפון" בהובלת גבי ואוריאל.
וזה מה ששני המדריכים מעידים על עצמם:
"אנו גבי ואוריאל, מורים ללימוד השימוש בסמארטפון ומייסדי חברת "פשוט". מוזמנים להצטרף לקבוצה. אנו שולחים פעם בכמה ימים הזמנות למפגשים או טיפים לשימוש יעיל בסמארטפון. ההצטרפות הינה ללא עלות וללא התחייבות. התכנים מועברים בהתנדבות.
נשמח שתזמינו חברות וחברים נוספים".
ההצטרפות דרך הקישור הבא: https://SmartphoneLessons.net
שני המדריכים הקימו בית ספר לאוריינות דיגיטלית בגיל השלישי.
מעבר לשיעורים מובנים שהם מעבירים בזום הם גם עונים על שאלות ומשתדלים להשיב לכל פונה בכל ענין הקשור באוריינות דיגיטלית.
באתר ניתן להצטרף לקבוצת הוואטסאפ ואף לצפות בשיעורים, הזמינים לכל אחד.
הם לא לבד. יש להם שותפים מוערכים. מפאת הרשימה הארוכה אציג כאן חלק:

 
 

כתבות ומאמרים נוספים - באתר "ידיד לחינוך": http://www.yadidla.org.il/
הפקה ועריכה: ריקה שפרינצק, ראש צוות תקשורת
כותרת עליונה (header): ירמי לז'ה / איור ארון הבגדים: שרה רוטקופ הרמתי
מתפעלי אתר "ידיד לחינוך": יורם לשם ודב שורש
כל הכותבים, היוצרים והמשתתפים במידעון הם מתנדבי "ידיד לחינוך"

הודעה זו נשלחה ל- על ידי office@yadidla.org.il
על מנת להסיר עצמך מרשימת תפוצה זו לחץ כאן
גם דיוור זה נשלח על ידי פולסים
Preview Campaign