אם אינך רואה מייל זה אנא לחץ כאן
/Pulseem/ClientImages/2225///%D7%99%D7%93%D7%99%D7%93%20%D7%9C%D7%97%D7%99%D7%A0%D7%95%D7%9A%20%D7%94%D7%93%D7%A8%20%D7%9E%D7%99%D7%93%D7%A2%D7%95%D7%9F%2028.jpg

והנה אנחנו אחרי החגים, חוזרים לשיגרה המבורכת ומקווים שהדאגות והחששות שהיו לנו ושחלקן עדיין מנת חלקנו,
ילכו ויתפוגגו.
אנו פותחים את מידעון אוקטובר בדבריה של היו"רית החדשה של הועד המנהל, לאה רוזנברג, ומברכים אותה שוב בתפקידה החדש ★ כמו כן, תוכלו לקרוא כאן שתי כתבות על מתנדב ומתנדבת מיוחדים ומעניינים בעמותה שלנו  ★
פרושה לפניכם כאן תזכורת לתכנית המפורטת של הקמפוס הדגיטלי שלנו לסמסטר הראשון, יהיה מעניין וכדאי להרשם 
תכנית "ידיד לידיד" על חוגיה השונים נמשכת וכאן אפשר למצוא דווח על המשכו של מועדון הקריאה 
מתוך השטח עולה גם רעיון ליזום שותפות עם צוותי בתי הספר בנושא הקיימות ושמירה על כדור הארץ שלנו ★ אנו מחדשים גם את פינת הצלם החובב וקוראים לצלמים החובבים מביניכם לשלוח לנו תמונות למייל: sprinzak@gmail.com ★ 
כרגיל אנו מביאים במידעון גם התיחסויות נוספות שאינן שייכות באופן ישיר לעמותה, אבל אנחנו חושבים שיש בהן ערך מוסף למידעון, וכך מובא הפעם מאמר של חבר הצוות שלנו, נחום על דרמות בתקשורת, נושא שהוא אקטואלי מאד וכן פינת העצות המועילות של מאשה, הפעם בתחום היצירתיות 


שינוי / לאה רוזנברג, היו"רית החדשה של הועד המנהל, "ידיד לחינוך"

הידעתם כי בלוח השעונים בתא הטייס ישנם (לפחות) שני סוגי שעונים? הראשון בודק את המרחק מהיעד, והשני בודק את שלום הנוסעים, חמצן, מזון, נוחיות ... 

ומה עניינו של מידע (חשוב), זה לעניינינו?

חברותי וחברי, המסע שיצא לדרך לפני 15 שנה בראשותם של משה רביב, יו"ר העמותה, יקירתנו דינה בנקלר ז"ל , שהיתה יו"ר המזכירות הפדגוגית, ונמרוד אקרמן המנכ"ל, הציב לעצמו מטרה משולבת: תמיכה במערכת החינוך תוך הענקת משמעות לקהילת הגימלאים המתנדבים. ממטרה זו נגזרו היעדים הרצויים.
שלושת המייסדים הביאו את המסע לנקודה מפוארת על "מפת" ההתנדבות והחינוך במדינת ישראל.
המטרה היתה ונותרה אחת: "מיצובה של פעילות העמותה כמודל לבית הספר העתידי כמרחב חינוכי-חברתי, בו מתקיימת חברה רב-גילאית תורמת ונתרמת... ולשמש מנוף לשינוי תרבות בתי הספר לצריכת משאבים ותשומות הקיימים בקהילה, שיעמדו לשירות איכות החינוך והחברה". (מתוך חזון העמותה).

העיתוי הנוכחי של המסע מחייב שינוי מסלול בשל הסיבות העיקריות הבאות:
• המגיפה העולמית המטלטלת.
• החלטתו של משה רביב לפרוש מתפקידו כיו"ר .
• החלטת הועד המנהל של העמותה למנות אותי לתפקיד זה .
בדרך אל המטרה עלינו להרחיב ולהוסיף יעדים תלויי זמן, מקום ונסיבות, הן לטובת התלמידות והתלמידים, והן כדי להרחיב את מגוון האפשרויות להתנדבות בקרב ידידי החינוך.
"ההמראה" המחודשת דורשת יוזמה, נחישות, אנרגיות טובות והרבה שמחת יצירה והתחדשות וגם....סבלנות וסובלנות, כדי לחולל את השינויים המתבקשים ולהגיע לרף גבוה בהרבה של המטרה.
צוות העובדים הנפלא של העמותה הוכיח את עצמו בעבר ומוכיח עצמו יום יום, ביצירתיות, ביכולות למנף ולהגיע למחוזות חדשים, וביחס האכפתי והקשוב.
הרכזות והרכזים אינם ממתינים לאות ולסימן, והם כבר עסוקים בבניית תוכניות העבודה לשנה זו וממתינים להוצאתן לפועל. מתנדבי המטה מאירים כל פינה אפשרית, כדי להרחיב ולהעצים את העשייה החינוכית.
 ואתם, מתנדבות ומתנדבים יקרים, אשר מסירותכם, התמדתכם, האכפתיות ורוח הנתינה האינסופית הם המשאב העיקרי אתו נפיק את הערך המוסף למערכת החינוך.
זו ההזדמנות למילה אישית של תודה לעמיתי בועד המנהל על התגייסותם הרבה לטובת מטרות העמותה ועל שמצאו לנכון לבחור בי ליו"רית.
אני מבטיחה, שבדרכנו אל המטרה נתמיד לראות הן את המרחק אל היעד והן את שלומם ורווחתם של כל השותפים למסע.
שנה טובה לכולנו.

       
צלמים חובבים מ"ידיד לחינוך"

מגע יד אדם, מגע של נחמה
צילום: מירי רגירר

מירי היא הרכזת של קבוצת "ידיד לחינוך" ברחובות

"כולנו זקוקים לחסד, כולנו זקוקים למגע... 
כולנו רוצים לאהוב, כולנו רוצים לשמוח, כדי שיהיה לנו טוב כדי שיהיה לנו כוח" ( נתן זך)

/Pulseem/ClientImages/2225///%D7%91%D7%A4%D7%95%D7%98%D7%95%20%D7%99%D7%A9%D7%A8%D7%90%D7%9C%20%D7%A8%D7%97%D7%95%D7%91%D7%95%D7%AA%204%20%D7%99%D7%93%D7%99%D7%99%D7%9D%20%D7%9E%D7%99%D7%A8%D7%99%20%D7%A8%D7%92%D7%99%D7%A8%D7%A8.jpg
 
הרבה כוח רצון, למידה לאורך כל החיים והתגברות על קשיים / ציפי בר גיל 

סיפורו של דוד עמיאל ממודיעין

כשסיים דוד את כתה ח', נשאל על ידי העובדת הסוציאלית, מה ירצה לעשות כשיהיה גדול. כשענה לה שברצונו להיות רופא, היא ענתה: "יפה לחלום! אך עליך לעזור לאמא". האם לחצה, שתאושר לו מילגה שתוכל לממן את לימודיו והוא אכן קבל. 
את ביה"ס העיוני בו למד, עזב, כדי שיוכל ללמוד מקצוע, ועבר לביה"ס הטכני של חיל האויר. "רציתי להראות שילדי שכונות יכולים לעשות זאת, ללמוד ולהצליח!."
כשהשתחרר מהצבא, עבר לעבוד ב" תדיראן". העובדה שלא עשה בגרות, הפריעה לו. "לקחתי חוברות של משרד החינוך, למדתי לבד את כל המקצועות הנדרשים לבגרות. ייחלתי לציון עובר, ובלבד שתהיה לי תעודת בגרות. במתמטיקה קלקלתי את הממוצע, קבלתי 90!".....
"כשיצאתי לפנסיה, היה לי ברור שאני הולך לאקדמיה. עשיתי תואר שני בפילוסופיה, במשפטים ובקרמינולוגיה. היה לי חשוב להגיע למנעד גדול של מידע, ידע ותובנות".
דוד מסביר מה היו מטרותיו בחיים: "לדעת יותר, ליהנות באופן אישי, להכיר עולמות אחרים, לראות דברים מזווית רחבה, ולהוות מודל לילדי ולנכדי".
לאחר מות אישתו, לא שקע במרה שחורה. "אתה חייב להוביל את עצמך ולבחור בחיים", ואכן, יש לו בת-זוג, הוא חזר לרקוד ריקודי עם, מסייע לנכדים, והולך לחדר הכושר. לקראת שנה"ל הבאה, נרשם דוד למכון אבשלום.
הוא לא מעיד על קשיים אובייקטיביים בתהליך הלמידה: "הראש שלי היה פתוח, מה שהיה בעוכרי זה הזיכרון, בעיקר בבחינות, הייתי חוטף בלק - אאוט במבחן, ולמרות זאת הצלחתי".
הלמידה עם צעירים זכורה לו כחוויה נהדרת: "הם היו יושבים ומקלידים, ואני יושב וכותב. החברה הצעירים מאוד העריכו אותי, התמודדתי כמו כולם, לא היו הנחות."
הרווחים הגדולים מהלמידה: "תעסוקה מלאה! עניין! וכן, גם חנייה בתוך האוניברסיטה, השמורה לבני 70+."
 
תשמור על העולם ילד / רעיה סול
צו השעה להשתלב בתכניות להצלת כדור הארץ שלנו, גם אנחנו יכולים


התחזיות של אנשי המקצוע השונים על עתיד כדור הארץ, מעוררות פלצות. כבר היום מתרחשים בעולם שיטפונות, שריפות, קרחונים שנמסים, התייבשויות, ועד שנכדינו יגיעו לגילנו- המצב יהיה חמור עוד יותר.
וכאן, לנו המתנדבים, יש מקום להעלות את הנושא בבתי הספר בהם אנו מתנדבים, לעבוד יחד עם הצוותים החינוכיים להעלאת המודעות לנושא, להחדיר אותו לתלמידים שיעבירו אותו הלאה גם למבוגרים, וכך לתרום לשיפור המצב - כל אחד ותרומתו הצנועה.
אחד המנהגים הנפוצים, למשל, הוא השימוש בטיולים, בפיקניקים ואף בבית בכלים חד פעמיים. צו השעה הוא להשתדל להימנע מכך כמה שיותר, ואם בכל זאת חייבים – אז ישנם כלים חד פעמיים שמתכלים. בכל מקרה לאחר שסיימנו לאכול צריך להקפיד לאסוף את כל השאריות. אם יש מקום לזרוק – נזרוק, ואם לא – ניקח למכונית ונזרוק בפח ליד הבית. יש עוד דוגמאות רבות לחינוך והסברה בנושא הבוער הזה, בואו ננסה למנוע ולו במעט את הגזרה הזו, העומדת בפתחנו.
/Pulseem/ClientImages/2225///%D7%9C%D7%9B%D7%9C%D7%95%D7%9A%20%D7%A9%D7%9E%D7%A9%D7%90%D7%99%D7%A8%D7%99%D7%9D%20%D7%9E%D7%98%D7%99%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%9D%201.jpg
 
בין אלה מ"ידיד לחינוך" ודריה מפרוייקט "נעל"ה נוצר קשר אמיץ שתחילתו
ב - Start Talking
/ מאשה ליפשיץ


לאלה חניכה אחת: דריה, מבית הספר "כפר גלים", שהגיעה לארץ במסגרת "נעל"ה" ממזרח רוסיה, סמוך לגבולות סין. 
הן שוחחו באנגלית בזום או בווטסאפ במסגרת המיזם של "ידיד לחינוך" Start Talking, ובמשך הזמן התגלו ביניהן תחומי ענין משותפים, כמו איסוף גלויות ואומנות.
באחת ההזדמנויות דריה הראתה לאלה תמונה של אמן יפני, שאלה הכירה מביקורה ביפן לפני שנים אחדות. בעקבות זה הציעה אלה לדריה לבקר יחד במוזיאון לאומנות יפנית שבחיפה. לאחר הביקור אלה ארחה את דריה לצהריים בביתה, עם בן זוגה של אלה. בהזדמנות אחרת, הן חגגו יחד יום הולדת לדריה, יצאו לאכול ארוחת בוקר במסעדה על שפת הים וטיילו על החוף. אירועים כאלה, כאמור אינם ספונטניים, יש לקבל אישורים מהגורמים המעורבים.
השיחות של אלה ודריה בהחלט תורמות להתקדמותה של דריה בתחום האנגלית הדבורה.

 
הקמפוס הדגיטלי של "ידיד לחינוך"
/Pulseem/ClientImages/2225///%D7%A7%D7%9E%D7%A4%D7%95%D7%A1%20%D7%93%D7%92%D7%99%D7%98%D7%9C%D7%99%20%D7%AA%D7%9E%D7%95%D7%A0%D7%94.jpg
בואו להרחיב איתנו אופקים!
פרשתם לגמלאות? שיניתם סטטוס ל"אזרחים ותיקים"? אנו מזמינים אתכם לקחת חלק בקמפוס הדיגיטלי של "ידיד לחינוך".
הקמפוס הדיגיטלי יועבר בזום, יהיה פתוח למתנדבי "ידיד לחינוך" ולמי מכם המתעניין בנושאים מתחום הפסיכולוגיה, הבריאות, ופרשת השבוע והשלכותיה האקטואליות.

בכל שבוע, מידי יום ראשון בשעה 11:00 בבוקר במהלך החודשים אוקטובר – דצמבר תתקיים הרצאה מעניינת בת שעה, כל פעם בנושא אחר! (בעתיד מתוכננת גם סידרת הרצאות בנושא החברה הערבית).

לפירוט ההרצאות אנא היכנסו לאתר ידיד לחינוך >> https://bit.ly/3sTJbKh

הירשמו, בלינק הרצ"ב מחכים לכם 

לקבלת הזמנות ופרטים למפגשים ולהרצאות לפני כולם וישר לנייד, אנא לחץ על הלינק הזה והצטרף אוטומטית - 
https://wa.me/message/YK5C2GTCN7CSM1

 
אוהבים את גברת רוטשילד / אילנה סולומון
עוד על מועדון הקריאה באזור גומא  כדאי!

הספר "אהבתה של הגברת רוטשילד" מתאר את השושלת המפוארת של משפחת רוטשילד המפורסמת, ומבוסס על תחקירים, שערכה הסופרת שרה אהרוני. הוא נכתב כיומן חיים של הגברת רוטשילד: "גוטל".
מפגש מעורר השראה עם הסופרת, התקיים בzoom , ומשך לשורותיו משתתפים רבים מ"ידיד לחינוך" באזור השפלה, שהאזינו בשקיקה לדבריה. אהרוני סיפרה על הדרך בה הצליחה לכתוב את ספריה בכלל ואת הספר "אהבתה של הגברת רוטשילד" בפרט. אהרוני סיפרה איך לפני כל יצירה היא נוהגת לערוך עבודת תחקיר מקיפה בנושא עליו היא כותבת, מגיעה למחוזות עליהם היא מתכוונת לכתוב, משוחחת עם אנשי המקום, דולה פרטים חשובים ומאמתת כל מילה טרם העלאת הדברים על הכתב. 
/Pulseem/ClientImages/2225///%D7%99%D7%93%D7%99%D7%93%20%D7%9C%D7%97%D7%99%D7%A0%D7%95%D7%9A%20%D7%9B%D7%A8%D7%99%D7%9B%D7%AA%20%D7%94%D7%A1%D7%A4%D7%A8%20%D7%90%D7%94%D7%91%D7%AA%D7%94%20%D7%A9%D7%9C%20%D7%92%D7%91%20%D7%A8%D7%95%D7%98%D7%A9%D7%99%D7%9C%D7%93.jpg
 
הרדיפה אחר הרייטינג מביאה את התקשורת להעצים ארועים לכלל דרמות / נחום נוימן

מאז העלתם על הבמה של מחזות הדרמה ביון העתיקה, עברה הדרמה גלגולים רבים, אבל המאפיין הבולט בה היה תמיד הקונפליקט - עימות בין אנשים או רעיונות, בין אדם לעצמו ובין אדם לחברה. בתקופה הסוערת שלנו, אנו עדים לשימוש מוגזם של אמצעי התקשורת להעצים ארועים לכלל דרמות, וזאת כדי למשוך את הקוראים או הצופים לכתבות השונות ברדיו או בטלויזיה, ולהגדיל את הרייטינג שלהם.
בעבר, כדי לצרוך דרמה, נדרשנו לרכוש כרטיסים להצגה או לסרט, ולקנות מעת לעת ספר, כך שמינון הדרמות להן היינו חשופים היה מצומצם יחסית, למעט כמובן הדרמות האמיתיות שסיפקו לנו החיים, שאנו חיים וחווים, ומהן לא ניתן לחמוק. היום הדרמות הסינטתיות עוטפות אותנו מכל עבר, ובמקרים רבים אנו נימצאים בתוכן מבלי משים. למעשה אנו חיים היום בעולם של עודף דרמה, עולם שהוא רווי מתח ועודף הדרמות מעצים מתחים אילו.
עודף הדרמות שמקיף אותנו אינו מקרי, הוא ברובו תוצאה של מאבק גלוי וסמוי של ערוצי התקשורת על זמננו ותשומת ליבנו, על החלטותינו, על כספנו, על אמונתינו - מאבק שמתורגם בסופו לכוח, ולכסף גדול.

 

ועוד משהו...
עצה קטנה ומועילה / מאשה ליפשיץ
גלילי נייר טואלט כבסיס ליצירה עם ילדים

התעשייה מעניקה לנו חומרים מעולים למיחזור וליצירה.
קחו למשל את גלילי הקרטון למיניהם כמו גלילי נייר טואלט, גלילי מגבות נייר, גלילי נייר אלומיניום ופלסטיק נצמד.
ריכזתי עבורכם רעיונות רבים ליצירה מגלילי נייר טואלט מתוך האתר של פינטרסט. 
לחיצה על כל תמונה בקישור: https://pin.it/5LW6t9S יכולה להוליך לעוד רעיונות נוספים.

ניתן ליצור חיות טרף, חיות משק, חיות מחמד, מכרסמים, חרקים למיניהם, כלי תחבורה, בתים, טירות, דמויות לליווי קריאת סיפור, מפלצות, דרקונים, ארגוניות לכלי כתיבה ועוד ועוד, אפילו קליעה שתי וערב.

קישור להדרכות וידאו בפינטרסט: כאן
קישור להדרכות וידאו ביוטיוב: כאן

/Pulseem/ClientImages/2225///%D7%97%D7%AA%D7%95%D7%9C%D7%94%20%D7%90%D7%99%D7%A8%D7%92%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%AA%20%D7%A2%D7%9D%20%D7%9E%D7%A1%D7%92%D7%A8%D7%AA%20%D7%9C%D7%91%D7%A0%D7%94.png
/Pulseem/ClientImages/2225///%D7%9E%D7%9B%D7%A9%D7%A4%D7%94%20%D7%A2%D7%9D%20%D7%9E%D7%A1%D7%92%D7%A8%D7%AA%20%D7%9C%D7%91%D7%A0%D7%94.png
/Pulseem/ClientImages/2225///%D7%92%D7%99%D7%A8%D7%A4%D7%95%D7%AA%20%D7%A2%D7%9D%20%D7%9E%D7%A1%D7%92%D7%A8%D7%AA%20%D7%9C%D7%91%D7%A0%D7%94.png
לחיצה על כל תמונה תוביל לצפייה בתמונה בגודל מלא
 

כתבות ומאמרים נוספים - באתר "ידיד לחינוך": http://www.yadidla.org.il/
הפקה ועריכה: ריקה שפרינצק, ראש צוות תקשורת, 
כותרת עליונה (header)ירמי לז'ה
מתפעלי אתר "ידיד לחינוך": יורם לשם ודב שורש
כל הכותבים, היוצרים והמשתתפים במידעון הם מתנדבי "ידיד לחינוך"

הודעה זו נשלחה ל- על ידי office@yadidla.org.il
על מנת להסיר עצמך מרשימת תפוצה זו לחץ כאן
גם דיוור זה נשלח על ידי פולסים
Preview Campaign