אם אינך רואה מייל זה אנא לחץ כאן
https://www.pulseem.co.il/Pulseem/ClientImages/2225///%D7%99%D7%93%D7%99%D7%93%20%D7%9C%D7%97%D7%99%D7%A0%D7%95%D7%9A%20%D7%94%D7%93%D7%A8%20%D7%A4%D7%A1%D7%97%20%D7%9E%D7%99%D7%93%D7%A2%D7%95%D7%9F%2034.jpg
מידעון זה יוצא לקראת חג הפסח, המסמן את האביב והפריחה, ולכן אנו פותחים הפעם את מדור הצלם החובב  בפריחה עם משמעויות נוספת (כל אחד על פי תפיסתו) ★ ועוד, בהקבלה לצאתם של בני  ישראל ממצרים ונדודיהם עד לארץ, נראה זוית קצת אחרת של נדודים עד ליעד החדש, הפעם מעולם החי והצומח  ★ כשמדובר בהתחדשות וצמיחה, אנו מציגים את אורי פרג, המנכ"ל החדש של "ידיד לחינוך" וגם מספרים על התחדשות הסמינר השנתי לרכזים, עובדים ופעילי המטה לאחר שנתיים של הפסקה, ותמצית מה שהיה בו  ★ נושא חשוב אחר הוא הדווח המצויין של תלמידים ומורים שהשתתפו בהקאטון רחובות ע"פ מחקרה של דר' עירית דיאמנט  ★ ההאקטון שהיה בתחום המדעים בעיקרו, העלה בקרב צוות התקשורת  את המחשבה לקיים במקביל משהו דומה בתחומי הרוח. הכתבה המעלה את הנושא, קוראת למתנדבים לבחון את הרעיון הזה  על שתי מתנדבות מאיזור הצפון ועשייתן, תוכלו לקרוא בהמשך המידעון  ★
אנו ממשיכים בסדרת הכתבות על בתי ספר מיוחדים בעלי גישות אחרות בחינוך, הפעם על ביה"ס "נוף אדום" בערבה  ★
לסיום, כרגיל, עצות וקישורים בתחומים שונים, הפעם מקורות באינטרנט לשילוב תנועה ולמידה.


כתובת המייל לשליחת עצות, רעיונות ושאלות לצוות ההדרכה וכן לשליחת צילומים: sprinzak@gmail.com
 
אורי פרג, המנכ"ל הנכנס של "ידיד לחינוך" - דברי היכרות ראשונים
https://www.pulseem.co.il/Pulseem/ClientImages/2225///722c7f1054a14af6a7c5d2646278b9c7.jpg

שלום לכולם,
אני שמח ונרגש להצטרף למשפחת "ידיד לחינוך" ולהיות חלק מעמותה שמסייעת להפוך את החברה הישראלית לטובה יותר.
כמה מילים עלי: אני נשוי לרויטל, עובדת סוציאלית במועצה המקומית גני תקוה, אנו מתגוררים בישוב אורנית ולנו שלושה ילדים.
גם אני גמלאי (כן, כן. די ותיק אפילו...)  של השב"כ. במסגרת הקריירה השניה שלי מלאתי מס' תפקידים. האחרון שבהם היה משנה למנכ"ל ואחראי על פעילות השטח של עמותת "אתגרים", הפועלת להעצמת אנשים עם מוגבלויות.
בתקופה הקצרה שעברה מאז שהחלפתי את נמרוד, הספקתי ללמוד מעט על העמותה ועוד נכונו לי שעות לימוד לימוד רבות. דבר אחד אני יכול להגיד שכבר למדתי היטב, והוא הרוח הנפלאה שמפעמת באנשים הטובים, מטה ומתנדבים, שמשתייכים לעמותה. ברוח הזו אני תמיד נתקל כאשר אני נפגש עם מי שפועלים יום יום כדי לממש את מטרות העמותה ולהגשימן הלכה למעשה.
כבר עתה ברור לי, שהאתגרים העומדים לפתחנו הם רבים – הקורונה עדיין נוכחת על השפעותיה, אתגר גיוס המשאבים, לאילו תחומים נתפתח בעתיד ועוד ועוד. אבל ראשון לכל אלה הוא אתגר החזרת המתנדבים לבתי הספר, ובכך אנו ממקדים את מאמצינו בימים אלה. אני בטוח שעם הרוח והיכולות של כולנו, נעמוד בכל יעד שנציב לעצמנו ובכל אתגר שנפגוש בהמשך הדרך.
אני מבקש לנצל את ההזדמנות להודות לנמרוד אקרמן על כל מה שעשה בעמותה, ועל האופן בו סייע לי להכנס לתפקיד. מעטים האנשים שיכולים להגיד שבימי חייהם זכו לקחת רעיון ולממש אותו לארגון מקצועי וגדול, אשר מגשים מידי יום את החזון. נמרוד כמנכ"ל מייסד וראשון, יחד עם משה רביב, יו"ר הועד המנהל הקודם ודינה בנקלר ז"ל, חלמו, הגו והגשימו הלכה למעשה את החזון. כעת על כולנו להמשיך ולבסס את העמותה, לפתחה ולהגדילה, להמשיך לממש את החזון ואף להביאו לתחומים נוספים בהם נסייע לחברה הישראלית להיות טובה יותר.
מבקש לברך את כולנו בשקט, ביטחון ובעיקר בבריאות טובה.
חג פסח כשר ושמח! להתראות,שלכם, אורי
 
חג הפסח, חג האביב   ❀




צלמים חובבים מ"ידיד לחינוך"



זוג בשדה פרחים



לפני ימים אחדים שלח אריה ענבר, ידידנו מצוות התקשורת, צילום לווטסאפ הקבוצתי, של זוג עומד בתוך שדה פרחי בר, וכתב: "זוג קוצים בשדה פרחים".
המשפט אכן משעשע לכל הדעות, אך אנחנו בצוות התקשורת מצאנו שהצילום מעניין.
הזוג צולם ביער שוקדה שבמערב הנגב. נראה שהתמונה צולמה ממרחק רב, ולכן נפרשת בפנינו פרספקטיבה רחבה של שדה עטור פרחי בר וכלניות. במרכז התמונה בולטת מאוד נוכחותם של בני הזוג המבוגרים, העומדים לבדם בתוך מרחב הטבע הפורח. 
                             ירמי לז'ה

https://www.pulseem.co.il/Pulseem/ClientImages/2225///%D7%90%D7%A8%D7%99%D7%94%20%D7%95%D7%90%D7%99%D7%9C%D7%A0%D7%94%20%D7%9E%D7%AA%D7%95%D7%A7%D7%9F.jpg
 
יציאת מצרים, נדודים וכיבושים? לא רק אנחנו, זה קרה וקורה גם בעולם החי והצומח - זוית קצת אחרת לפסח / הניה ודוד קמיר
https://www.pulseem.co.il/Pulseem/ClientImages/2225///%D7%A6%D7%95%D7%A4%D7%99%D7%AA.jpg

לפני כ- 160 שנה, המהנדס הצרפתי פרדיננד דה לספס קיבל על עצמו לכרות תעלה, שתקשר את ים סוף לים התיכון. היה זה מבצע הנדסי כביר. ב - 1869 נחנכה התעלה ברוב פאר והדר. ספינות החלו לשוט בתעלה.
אך היו גם אחרים, שללא טקסים וללא פאר והדר חצו את התעלה ועברו מים סוף לים התיכון. אלה היו בעלי חיים וצמחים שניצלו את הגשר הימי שניתן להם. ההגירה שהייתה מהוססת ואיטית, הלכה והתרחבה עם הזמן ואף זכתה לשם: "הגירה לספסית" (על שמו של דה לספס). מבין כל מיני המהגרים שכבשו להם אזורי מחייה במזרח הים התיכון, נתעכב על אחת המוכרת לנו ביותר: המדוזה הקרויה חוטית נודדת. כל שנה בקיץ היא פוקדת בהמוניה את חופינו וצורבת את המתקרבים אליה ...
...בין הנודדים וכובשי שטחי מחייה חדשים, יש גם החביבים עלינו, ביניהם ציפור קטנה, המרפרפת ליד פרח, מכניסה את מקורה הארוך והמעוקל אליו ושותה צוף להנאתה. יש חובבי טבע המפזרים בגינתם מתקנים קטנים, המכילים תמיסת סוכר. אלה מושכים את הצופיות ומאפשרים ליהנות מהן.
לפני כמאה שנים לא היו הצופיות נפוצות בארץ. עם השנים כאשר הגינון התפשט, הגיעו ארצה גם פרחים שהצופית מוצאת בהם עניין. כתוצאה מכך הלכו והתרחבו תחומי המחייה של הצופית וכיום להנאתנו היא אינה עוד ציפור נדירה, והפכה לתושבת קבע רצויה בגינות ובחצרות בתינו.  בימים אלה, בעונת האביב, כאשר הפריחה בעיצומה, ניתן לראות את הצופית מרפרפת מפרח לפרח ומקשטת את הסביבה בצבעיה ובציוציה. 
 

לאחר שנתיים של קורונה, שמחה ותחושה גדולה של שייכות ל"ידיד לחינוך" בסמינר השנתי לרכזי הישובים, העובדים ומתנדבי המטה שנערך בירושלים


הפעם עמד הסמינר בסימן חילופי המנכ"לים. אורי פרג, המנכ"ל הנכנס, מחליף את נמרוד אקרמן, המנכ"ל הפורש, שהוביל את "ידיד לחינוך" כמנכ"ל מיום היווסדה במהלך 15 שנה.
שעה של פרידה הוקדשה לנמרוד במסע מרגש אל שנותיה הראשונות של "ידיד לחינוך" ועד עתה, דרך תמונות ודברים מהלב שנאמרו ע"י נציגי רכזות האיזורים השונים של העמותה, משה רביב ממיסדי העמותה ויו"ר הועד המנהל שלה, והגב' לאה רוזנברג היו"רית הנוכחית של הועד המנהל. כבשה את לב כולם, מיקה, בתו הבכורה של נמרוד, בדברים, שפנתה אל אביה כדמות לחיקוי עבורה. אורי פרג, המנכ"ל הנכנס, הציג ביומו השני של הסמינר את מאפייני העמותה מנקודת ראותו והציב את אתגרי העתיד, כפי שהוא רואה אותם.
הסדנאות בהן השתתפו המוזמנים, עסקו בלמידה רגשית חברתית - נושא מרכזי עליו שמה העמותה את הדגש השנה, ושעליו הושתתה הקמת העמותה ודרכה של דינה בנקלר ממייסדות העמותה, כי כל מה שנדרש מצוות חינוכי, זה להכיר בנוכחותו של הילד על כל צרכיו על מנת להקנות לו את הכלים הנדרשים למימוש כישוריו, לבנות קשר של אמון, בו הילד מרגיש שהוא חשוב ומשמעותי בתודעתו של המורה וכך ילמד להרגיש כלפי עצמו. חלק חשוב בסמינר הוקדש גם למפגש עם נציגי משרד החינוך – אגף תומכי ההוראה, בהשתתפות אייל רם,סמנכ"ל ומנהל מינהל עובדי הוראה במשרד החינוך , ופרי עראמי אדרי מנהלת אגף תומכי ההוראה במשרד, שדברו על פעולות האגף ומקומו של "ידיד לחינוך" כחלק נכבד בקרב תומכי ההוראה.

https://www.pulseem.co.il/Pulseem/ClientImages/2225///%D7%9E%D7%94%D7%93%D7%99%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%9D1.jpg
https://www.pulseem.co.il/Pulseem/ClientImages/2225///%D7%9E%D7%94%D7%93%D7%99%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%9D.jpg
 
"ידיד לחינוך": על מדעים ועניינים שברוח - הצלחה והצעה  ❀
המנטורים שהובילו את קבוצות התלמידים בהאקתון בו השתתפו 7 חטיבות ביניים ברחובות, קבלו ציונים גבוהים בחוות הדעת של התלמידים והמורים   
מתוך מחקר הערכה של דר' עירית דיאמנט
75% מהתלמידים העידו כי היו מרוצים מזמינות המנחה, בהירות ההנחייה והקשב של המנחה אליהם באופן אישי תוך כדי התהליך. התלמידים היו גם מרוצים מעבודת הצוות של הקבוצה ומתדירות המפגשים.
"ביקשנו גם ללמוד מפיהם של התלמידות.ים", כותבת דר' דיאמנט, עורכת המחקר, "מה למדו התלמידים על עצמם בתהליך ההקאתון. תשובותיהם מרתקות. רק שלושה מהם העידו על קשיים שנתקלו בהם, כמו: קושי בעבודת צוות או פחד קהל. כל השאר למדו על עצמם דברים חשובים ביותר, דברים המחזקים אותם".
באופן כללי, מספר התגובות הרב ביותר בסעיף זה העיד על היכולת לעבוד בצוות, ועל היצירתיות שגילו בעצמם, והיכולת לחשוב מחוץ לקופסה. תגובות רבות למדי של התלמידות.ים בסעיף זה עסקו ביכולת לעמוד מול קהל ויכולת פרזנטציה. 
בין התגובות: "אני עובדת קשה בשביל להשיג את מה שאני רוצה", "למדתי שכשיש רעיון טוב, לא מוותרים עליו", "אני אחראית".
המורות ציינו את הקשר המוצלח והפורה שנוצר בין המנטורים לבין התלמידים כמו למשל: "לא הפתיע, אבל היה כיף לראות את התרומה של המנטורים ועד כמה הם מתרגשים ומתלהבים מההצלחה של הילדים ומהתקדמותם, וגם מהקשר שיצרו הילדים עם המנטורים".

 
לא על המדעים לבדם
אפשר שמתנדבי העמותה ישמשו כמנטורים לא רק בפיתוח יוזמות במדעים אלא גם בתחום הרוח וההומניסטיקה / רחלי משקובסקי פוקס
מתנדבי "ידיד לחינוך" תורמים רבות בתחום המדעים. הם מפעילים את תכנית ח"ץ (חוקרים צעירים) ולאחרונה קראנו על האקתון בנושא שיפור איכות החיים. אלה כמובן פעילויות מצוינות וחשובות. יחד עם זה, נשאלת השאלה, מה בכוחנו, המתנדבים, לתרום ללימודי ההומניסטיקה. כפי שמתנדבי העמותה משמשים כמנטורים לתלמידים בפיתוח יוזמות שונות בתחום המדעים, כך אפשר שאלה מביננו שלהם רקע בתחומים ההומניסטיים ייזמו וילוו תלמידים המעוניינים בכך בתחומים אלה. הדברים אמורים גם לגבי תלמידים בחטיבות הביניים והחטיבות העליונות, שעבודת המתנדבים איתם ניכרת מעט יותר לאחרונה.
ומה אני זוכרת מלימודי בביה"ס? זוכרת את הפוליס היוונית, המתנהלת לראשונה באופן דמוקרטי (שיעורי הסטוריה בכתה ט' עם המורה הנפלאה, אניטה שפירא, לימים פרופ' אניטה שפירא, חוקרת ומרצה באוניברסיטת ת"א וסופרת), את שירי לאה גולדברג , שלימד בכיתתי המורה לספרות אבישי בן צבי ז"ל, ואת הנבואות של הנביא עמוס, שבביה"ס היסודי גם ציירנו אותן, והכנו אלבום.
 במאמר מיום 7.3.22 בעיתון "הארץ" כותבת יסמין לוי: "כדי לעורר מודעות גוברת לחשיבות של מקצועות הומניים, לא מספיק רק להראות את "הגיבורים" של המקצועות האלה.... יש להעביר כיצד הם תורמים לחיינו, ועד כמה המקצועות הללו אקוטיים לקיומנו..... בחיים שהולכים והופכים אלגוריתמיים מיום ליום. למשל, שלא מספיק לדעת איך לתכנת רוגלה... אלא שכדאי שיהיו בתוכנו כאלה, שיבינו את גבולות האתיקה... אין חומר בלי רוח. אין ערך בלי נשמה. את המסר הזה מוטב להבהיר בקמפיין..."

https://www.pulseem.co.il/Pulseem/ClientImages/2225///%D7%90%D7%99%D7%95%D7%A8%20%D7%9C%D7%9B%D7%AA%D7%91%D7%94%20%D7%A2%D7%9C%20%D7%94%D7%9E%D7%93%D7%A2%D7%99%20%D7%94%D7%A8%D7%95%D7%97.png
 
המתנדבים שלנו  ❀
סילביה רז מקריית שמונה
מאת: צביה טולדנו
אוולין שנייר מטבעון 
מאת: מאשה ליפשיץ
https://www.pulseem.co.il/Pulseem/ClientImages/2225///d33f20ff9497467190a4225939560bd7.jpg
 
https://www.pulseem.co.il/Pulseem/ClientImages/2225///%D7%90%D7%95%D7%95%D7%9C%D7%99%D7%9F%20%D7%A9%D7%A0%D7%99%D7%99%D7%A8%201.png

סילביה, שתחום האמנות קרוב לליבה, עוסקת בתחום זה בעיקר ב"תלמוד תורה", שם לומד אחד מנכדיה. "רציתי להכיר מקרוב את הדת והמנהגים השונים, ולהיות מקורבת אליו, כדי לא להפלותו משאר הנכדים. הצגתי את עצמי בפני המנהל ואמרתי לו: 'אהיה כנה אתך, אני לא דתיה, אין לי שמלות וגם לא חצאיות ובוודאי שאין לי כיסוי ראש – אבל יש בי כושר נתינה בתחום האומנות'. תשובתו של מנהל ביה"ס הותירה אותי מבויישת: 'את יותר צדיקה מאלו ששמות כיסוי ראש ולבושות בחצאית. תבורכי על הנתינה שלך ועל אהבתך לילדים'. 
סילביה מספרת שהיא מגוונת ומעשירה את התכנים בהם עוסקים התלמידים, במיוחד ב"תלמוד תורה", שעיקר הלימודים בו הם דינים, תורה, גמרא ותפילות.
"הכיתות הן קטנות כ-16-18 תלמידים בכיתה. אני עוברת בין הכיתות ולא נמצאת רק בכתה בה לומד נכדי. אני משתדלת להתאים את היצירות לתכנים דתיים".

אוולין משלבת לימודי אנגלית עם משחקים ופעילויות מוטוריות כמו משחקי כדור ומשחקי קובייה. הפעילות המוטורית ושילוב המשחקים עוזרים, לדבריה, לקלוט את השפה. היא אוהבת לעבוד עם תלמידי היסודי, שם הרבה יותר טבעי לשלב משחקים בלמידה, כמו משחקי כדור במעגל, תוך כדי שילוב טקסטים באנגלית. היא הכינה עם התלמידים הצגות, כמו שלגיה ושבעת הגמדים, או זהבה ושלושת הדובים, שמבוססות על הנלמד בכתה. כל ילד בוחר וכותב את תפקידו. בהצגות היתה משלבת את רוב תלמידי השכבה, כך שהיו לה למשל, כמה שלגיות ומספר רב של גמדים.
כדי להקל על תלמיד מתקשה, היא נוקטת בדרך ייחודית: היא אינה מתעקשת לקרוא לאותיות האנגליות בשמן. היא מכנה אותן כפי שהן נֶהֶגות בעברית. לדוגמה, את האות G היא מכנה ג. כך יותר קל לילד, שמכיר את העברית הפונטית, ללמוד קריאה וכתיבה. 
חיפשתי חיזוק לשיטתה של אוולין, ומצאתי ברשת מספר מקורות - גוללו לתחתית המידעון: "שילוב תנועה ולמידה".

 
                                                 ועוד משהו  ❀

כתבה רביעית 
בסדרת הכתבות שלנו על בתי ספר שיש בהם חינוך אחר

בית חינוך "נוף אֶדום" – כך נראה בית ספר בערבה / רני רוגל
" נוף אֶדום" - בית חינוך משותף בערבה", הינו בית ספר יסודי אזורי, המרכז את כל תלמידי חבל אילות בערבה הדרומית בואכה אילת: כ- 540 תלמידים מעשרה קיבוצים, בסיס עובדה ושני ישובים קהילתיים. באחד מהם – באר אורה, מתגוררת (למען הגילוי הנאות) משפחתי,
ביה"ס עבר גלגולים שונים במהלך התפתחותו . כשהוקם קמפוס חדש, נעשה התכנון בשיתוף פעולה עם צוות בית הספר, והתלמידים כתבו את כל רצונותיהם. ה"אני מאמין" הפדגוגי קיבל ביטוי משמעותי בתכנון. אחד האדריכלים גדל בגרופית, ולמד בבית הספר הקודם במעלה שחרות, מה שתרם לפרויקט".
.."אנחנו מנסים כמה שיותר לשלב בחירה. אומרת שָרַי, מנהלת ביה"ס. בתקופת הקורונה לא הצלחנו ליישם את כל התוכנית, אבל שואפים שבחלק גדול מהשבוע הילדים יבחרו איך לומדים ומה לומדים, אין אפשרות לא ללמוד. לתפיסתנו, כל אחד לומד קצת אחרת.
אנחנו מאמינים שכל ילד עושה מסלול שונה, ולכן מלמדים ברמות שונות, בוחנים ומעריכים ברמות שונות תוך התאמת המבדק לפוטנציאל התלמיד, ואיך מקדמים אותו גבוה יותר. אין אצלנו תעודות, יש מפות משוב. הילדים מעריכים את עצמם תוך שיח עם המחנכת, והדגשים עם ערכים של בית החינוך - ערבות הדדית, עצמאות, אחריות, ומצוינות – מהמילה מיצוי. זה בשיח עם הילדים ובדגשים בעשייה. פרט לכך הם מעריכים עצמם במתמטיקה, שפה, אנגלית ופרויקטים שמבצעים.
"למשל בנושא הבחירה: בכיתות ג' עד ו' יש פעמיים בשבוע שיעור כפול בו התלמידים בוחרים את הנושאים כמו: בישול, רובוטיקה, הדפסת תלת ממד, שחמט, אמהרית, מקהלה, תזמורת, מיינקראפט, תיאטרון, מלאכה, ציור ופיסול, אתלטיקה, אקרו יוגה, ניהול פיננסי, כדורגל, כדוריד, משחקי שכונה ועוד. בבחירה שלהם, התלמידים גם מתחייבים וגם אחראים – אחרי פעם פעמיים אפשר להחליף, אבל אחר כך מתחייבים לכללים".
"דוגמה נוספת: בית ספר מטייל אחת לחודש. כיתות נמוכות מבקרות במגוון סוגי היישובים, כיתות גבוהות יותר מטיילות במסלולים באזור ובאזור אילת.
https://www.pulseem.co.il/Pulseem/ClientImages/2225///%D7%91%D7%99%D7%94%D7%A1%20%D7%A0%D7%95%D7%A3%20%D7%90%D7%93%D7%95%D7%9D.jpg
בית הספר: לאוטובוסים תפקיד חשוב: כך מגיעים התלמידים לבית הספר. אין הסעות הורים מרוב הישובים.
מבאר אורה לבדה יוצאים כל בוקר 7 אוטובוסים ב- 7:30 וחוזרים ב- 14:15 או ב- 16:15 לפי פעילויות התלמידים.
האופניים שלהם מוטלים ליד תחנות ההסעה - ללא נעילה, איתם מגיעים מבתיהם ולבתיהם
 
קומו מהכסאות, השעור מתחיל : שילוב תנועה ולמידה / מאשה ליפשיץ

בחיפוש אחר חיזוק לשיטתה של אוולין שנייר (ראו למעלה במשבצת "המתנדבים שלנו"), מצאתי ברשת מספר מקורות:
פורטל עובדי הוראה | מרחב פדגוגי – למידה באמצעות ובשילוב תנועה: Enbodied learnin , מצאתי הפניות לנושא וטיפים, סרטונים, מאמרים ופעילויות נוספות, תוך הדגשת הערך המוסף של שילוב תנועה ולמידה.
נתקלתי שם גם בסרטונים בהם לומדים למשל ספירה בדילוגים או בכפולות של מספר תוך רקיעות רגליים. או סרטונים, בהם משלבים דיקלום של שיר או יצירה תוך תנועות גוף.
דוגמה נוספת להפעלת למידה תוך כדי תנועה: מבין שלל ההצעות של פעילויות מוטוריות, גם משחק בכרטיסיות בעמ' 39 - סידור הכרטיסיות על הרצפה ותוך תנועה ביניהן לבצע פעילות קריאה, המחשה או שינון: לקרוא את תוכן הכרטיסייה. אם זה מספר להניח עליו את מספר האיברים הדרוש, אם זה אברי גוף, הניחו את האיבר הדרוש על הכרטיסייה.
טיפ: במקום כרטיסיות של מספרים או מלים אפשר גם להשתמש בתמונות או בחפצים להמחשה ושילוב תנועה ביניהם.
ועוד מגוון מקורות ב- רעיונות ללמידה בתנועה.
בנוסף, לא יכולתי שלא להוסיף גם כמה משחקי רשת לתרגול השפה האנגלית:
משחקי למידה ברשת להעשרת האנגלית
 
עיגול לטובת "ידיד לחינוך" – כסף קטן משנה הרבה
https://www.pulseem.co.il/Pulseem/ClientImages/2225///22958_3_a_stripim_%D7%96%D7%94%20%D7%A1%D7%95%D7%A4%D7%A8%20%D7%97%D7%A9%D7%95%D7%91.jpg

מתנדבים  יקרים, אנחנו ממשיכים במרץ לקדם את מהלך עיגול לטובת "ידיד לחינוך". תודה גדולה על האמון לאלה מכם שכבר עיגלו לטובת העמותה, ולכל השאר – זו תזכורת שההצטרפות לעיגול לטובה היא קלה ופשוטה מאוד: אם אתם חדשים ב"עיגול לטובה" – ההצטרפות נעשית דרך דף הבית באתר האינטרנט של "ידיד לחינוך" בלחיצה על כפתור הלב הירוק של "עיגול לטובה", או דרך הלינק שנשלח אליכם לאחרונה בווטסאפ. 
אם אתם כבר מעגלים לעמותה אחרת – יש לבטל את ההרשמה באתר האינטרנט של "עיגול לטובה" ולאחר מכן יש להירשם מחדש לעמותות שכבר עיגלתם אליהן ולהוסיף גם את "ידיד לחינוך". הקמפיין הוא חלק מתהליך כולל של פיתוח המשאבים שלנו, שנועד לגוון ולהרחיב את מקורות המימון של "ידיד לחינוך" על מנת לייצר ולהבטיח עצמאות וקיימות כלכלית לטווח הארוך. גידול המשאבים יאפשר לכולנו להרחיב את הפעילות ולהעמיקה, ויסייע לנו במטרתנו החשובה במציאת מענים מתאימים, כדי להמשיך להיות "בית" למתנדבים.ות, ובמקביל, לסייע לתלמידים.ות ולבתי הספר לצמצם פערים בתחום הרגשי, החברתי והלימודי. אנו מזמינים אתכם להצטרף ל"עיגול לטובה" ולעגל לטובת "ידיד לחינוך". נשמח מאוד אם תעבירו בקשה זו הלאה גם לבני המשפחה, לחברים, לשכנים, למכרים, לקהל הרחב ולכל מי שמאמין, כמונו, בחזון החברתי של "ידיד לחינוך". הצטרפות אישית למיזם והפצת "עיגול לטובה" לצירוף עוד ועוד מעגלים – הוא אינטרס של כולנו. רק ביחד נצליח להגדיל את כמות המעגלים.
 

כתבות ומאמרים נוספים - באתר "ידיד לחינוך": http://www.yadidla.org.il/
הפקה ועריכה: ריקה שפרינצק, ראש צוות תקשורת
כותרת עליונה (header): ירמי לז'ה / איור מדף הספרים: שרה רוטקופ הרמתי
מתפעלי אתר "ידיד לחינוך": יורם לשם ודב שורש
כל הכותבים, היוצרים והמשתתפים במידעון הם מתנדבי "ידיד לחינוך"

הודעה זו נשלחה ל- על ידי office@yadidla.org.il
על מנת להסיר עצמך מרשימת תפוצה זו לחץ כאן
גם דיוור זה נשלח על ידי פולסים
Preview Campaign